Привіт усім. Для початку зробимо невеликий екскурс в історію.
Отже, в середині 70-х років японські інженери, передбачаючи спад попиту на мотоцикли, задумались над риторичним запитанням: як посадити «на два колеса» тих, хто навіть не задумувався про власний транспорт? І відповідь знайшлась.
Відкопались американські архіви 40-х років про ідею мотороллера. Ідею люди сприйняли «на ура». І почали сідати за кермо скутерів і ділові люди, і молодь, і домогосподарки (деякі люди називають скутер «авоською з мотором»)! Ще б пак! Адже водій цього чуда під час їзди був захищений від бруду, а керування зводилось до елементарних газ/тормоз/світло/поворотники, та й малий об’єм моторчика не вимагав наявності прав. Та й вартість скутера не була захмарною.
Слід зазначити, що в «Союзе нерушимом республик свободных» після Другої світової теж випускались мотороллери. Щоправда спільного з тим, що ми зараз називаємо «скутером» в наших «Вяток», «Туліц» і «Туристів» було мало – це і кубатурні мотори (175-200 сс), і ручна КПШ, вага 155 кг та багато іншого, про що не бачу змісту писати в цій статті.


От так і почалась переможна хода скутерів по світу. В другій половині 90-х ця чудо-техніка потрапила і до нас. Стали масово завозитись «беушні» «японці», пізніше за справу взялись і китайці (які, доречі, випускають апарати по технології все тих же 70-х). Радості нашого, голодного на новинки, народу не було меж – розхід палива мінімальний, хороша швидкість та й затори не страшні. Скутери масово розкуповуються і, як наслідок, - кількість аварій за участю «жужиків» невпинно зростає. Смертність водіїв також. В країнах колишньої Совдепії неодноразово з’являлись пропозиції щодо реєстрації цього барахла і от 16 листопада 2008 року в Україні таки прийняли закон про внесення змін до ПДР. Він, крім усього іншого, передбачає держреєстрацію малокубатурних «низьколітаючих табуреток» з 1 січня 2010 року та наявність у водія прав категорії А1, але про це поговоримо пізніше. Зараз же у скутеристів вимагають одягати шолом собі та своєму пасажиру.
Тим часом статистика стверджує, що шолом знижує ризик загинути в аварії приблизно на 20% (аварії бувають різні, в деяких вижити взагалі неможливо, адже мотоцикліст – найменш захищений водій). І справді, якщо шолом підібраний грамотно, то він може врятувати життя. Те, що Ви акуратний і грамотний водій ще не означає, що аварії бути не може – шумахерів на дорогах вистачає. Був у мене один прикрий трафунок, коли шолом (хоч і недорогий) врятував мою голівоньку від розмазування по асфальту, тому я цілком схвалюю прагнення ДАІшників всіх одягнути в шоломи. «Не слухняних» скутеристів очікують штрафи від 51 до 85 древ’яних гривень.
І не забувайте, що вдома Вас чекають рідні, кохані, друзі, які хочуть, щоб з дороги Ви повернулись здоровими та неушкодженими. Удачі всім на дорозі!